miercuri, 13 octombrie 2010

Alz 06

A doua zi discutam cu Matei despre visul cu bătrânul:
– L-ai mai visat pe bătrânul acela? mă întrebă el.
- Deja mi s-ar părea anormal să nu-l visez. Deja i se întămplă lucruri ciudate...
- Sunt interesante visele astea ale tale. Te-ai gândit de unde vin?
- Ştii, sună foarte poetic ceea ce spui: visele stau undeva în timpul zilei şi de acolo vin seara la noi să le visăm… Nu ştiu de unde vin visele astea şi nici nu cred că are vreun sens să fac supoziţii.
- Când un lucru se repetă, atunci desigur ar trebui să te întrebi de ce se repetă.
- Ştii, sunt o groază de lucruri care se repetă şi nu mă întreb de ce: de exemplu în fiecare lună iau salariul şi nu mă întreb de ce. Întrebările apar când nu vine salariul la timp.
- Ştii bine ce vreau să spun. Poate sufletul tău are nevoie de ceva şi încearcă să-ţi spună asta în fiecare vis.
- Ar trebui să-mi explice mai clar pentru că nu prea înţeleg. Dar, desigur, tu deja ai o teorie pe care vrei să mi-o spui… Nu fă mutra asta. Ne cunoaştem de prea mult timp ca să nu ştiu unde vrei să ajungi când începi să-mi spui ceva.
- Bine. Uite, tu ai rupt logodna cu Adriana dintr-o prostie, dintr-un accident. Şi ai ajuns să trăieşti aşa ca acum. Poate dacă erai căsătorit ai fi trăit altfel.
- Asta e sigur: în nici un caz nu aş fi stat cu tine la o bere după 6 ore de seminar.
- Dacă nu vrei să-ţi spun…
- Bine, bine, nu te supăra. Spune mai departe şi eu am să beau berea cuminte.
Matei se uită la mine să vadă dacă vorbesc serios, eu deja dusesem berea la gură, aşa că el continuă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu